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I am beginning to learn Python and have little knowledge in this area. In order to improve my knowledge, I developed an algorithm for a game of dice that I own. It works perfectly. However, I would like to implement some colors in the texts to make it more practical.
Follow the code below.
# Simulação de batalha Massive Darkness
import random
#dados
yellow_dice=[0,1,1,1,1,2]
red_dice=[0,1,1,2,2,3]
blue_dice=[0,0,1,1,1,2]
green_dice=[0,0,1,2,2,3]
#dados de ataque
dados_ataque_1=int(input('Quantos dados de ataque amarelo serão jogados? '))
print ()
dados_ataque_2=int(input('Quantos dados de ataque vermelho serão jogados? '))
ataque_yellow=[]
ataque_red=[]
bonus_ataque=[]
print ()
#dados de defesa
dados_defesa_1=int(input('Quantos dados de defesa azul serão jogados? '))
print ()
dados_defesa_2=int(input('Quantos dados de ataque verde serão jogados? '))
def_blue=[]
def_green=[]
bonus_def=[]
if (dados_ataque_1==1):
yellow_1=(random.choice(yellow_dice))
ataque_yellow.append(yellow_1)
elif (dados_ataque_1==2):
yellow_1=(random.choice(yellow_dice))
yellow_2=(random.choice(yellow_dice))
ataque_yellow.append(yellow_1)
ataque_yellow.append(yellow_2)
elif (dados_ataque_1==3):
yellow_1=(random.choice(yellow_dice))
yellow_2=(random.choice(yellow_dice))
yellow_3=(random.choice(yellow_dice))
ataque_yellow.append(yellow_1)
ataque_yellow.append(yellow_2)
ataque_yellow.append(yellow_3)
if (dados_ataque_2==1):
red_1=(random.choice(red_dice))
ataque_red.append(red_1)
elif (dados_ataque_2==2):
red_1=(random.choice(red_dice))
red_2=(random.choice(red_dice))
ataque_red.append(red_1)
ataque_red.append(red_2)
elif (dados_ataque_2==3):
red_1=(random.choice(red_dice))
red_2=(random.choice(red_dice))
red_3=(random.choice(red_dice))
ataque_red.append(red_1)
ataque_red.append(red_2)
ataque_red.append(red_3)
ataque_total=(sum(ataque_yellow) + sum(ataque_red))
for a in (ataque_yellow):
if (a==2):
bonus_ataque.append('☼')
for b in (ataque_red):
if (b==2):
bonus_ataque.append('☼')
for c in (ataque_red):
if (c==3):
bonus_ataque.append('♦')
print()
print()
print ('Os dados de ataque amarelo foram:', ataque_yellow)
print ('Os dados de ataque vermelho foram:', ataque_red)
print ('Os bônus de ataque são:' ,bonus_ataque)
print ('O ataque total é:', ataque_total)
if (dados_defesa_1==1):
blue_1=(random.choice(blue_dice))
def_blue.append(blue_1)
elif (dados_defesa_1==2):
blue_1=(random.choice(blue_dice))
blue_2=(random.choice(blue_dice))
def_blue.append(blue_1)
def_blue.append(blue_2)
elif (dados_defesa_1==3):
blue_1=(random.choice(blue_dice))
blue_2=(random.choice(blue_dice))
blue_3=(random.choice(blue_dice))
def_blue.append(blue_1)
def_blue.append(blue_2)
def_blue.append(blue_3)
if (dados_defesa_2==1):
green_1=(random.choice(green_dice))
def_green.append(green_1)
elif (dados_defesa_2==2):
green_1=(random.choice(green_dice))
green_2=(random.choice(green_dice))
def_green.append(green_1)
def_green.append(green_2)
elif (dados_defesa_2==3):
green_1=(random.choice(green_dice))
green_2=(random.choice(green_dice))
green_3=(random.choice(green_dice))
def_green.append(green_1)
def_green.append(green_2)
def_green.append(green_3)
def_total=(sum(def_blue) + sum(def_green))
for d in (def_blue):
if (d==2):
bonus_def.append('☼')
for e in (def_green):
if (e==2):
bonus_def.append('☼')
for f in (def_green):
if (f==3):
bonus_def.append('♦')
print()
print()
print ('Os dados de defesa azul foram:', def_blue)
print ('Os dados de defesa verde foram:', def_green)
print ('Os bônus de defesa são:' ,bonus_def)
print ('A defesa total é:', def_total)
print()
print()
resultado=(ataque_total-def_total)
if (ataque_total>def_total):
print ('O atacante causou', resultado, 'de dano')
else:
print('O defensor não sofreu dano')
I would like the values of the vectors/lists to stay with their respective colors.
ataque_yellow=[]
ataque_red=[]
def_blue=[]
def_green=[]