-3
I want to change the font of a text in the javascript language. I want to put the source Digital 7.
Part of the text code:
function text (){
ctx.font = "40pt Italic";
ctx.fillText("teste", 100,100);
}
Complete code:
<!doctype html>
MY GAME
canvas {
position: Absolute;
top: 0px;
bottom: 0px;
left: 0px;
right: 0px;
margin: auto;
}
<script>
// variáveis do jogo
var img = new Image();
img.src = "imagens/marFundo.png"
var canvas, ctx, ALTURA, LARGURA, frames = 0,
navio = {
x: 500,
y: 400,
altura: 100,
largura: 100,
cor: "#ff4e4e",
desenha: function(){
ctx.fillStyle = this.cor;
ctx.fillRect(this.x, this.y, this.largura, this.altura);
}
};
function main() {
ALTURA = window.innerHeight;
LARGURA = window.innerWidth;
LARGURA = 1800;
ALTURA = 900;
canvas = document.createElement("canvas");
canvas.width = LARGURA;
canvas.height = ALTURA;
canvas.style.border = "1px solid #000";
ctx = canvas.getContext("2d");
document.body.appendChild(canvas);
roda();
} // main
function roda(){
atualiza();
desenha();
text();
window.requestAnimationFrame(roda);
}
function text (){
ctx.font = "40pt Italic";
ctx.fillText("teste", 100,100);
}
function atualiza(){
frames++;
}
function desenha(){
ctx.fillStyle = "#50beff";
ctx.fillRect(0, 0, LARGURA, ALTURA);
navio.desenha();
}
window.addEventListener("keydown", movimenta)
function movimenta(e){
var key = e.keyCode;
if(key === ESQUERDA){
navio.x -= velocidade
}
if(key === DIREITA){
navio.x += velocidade
}
if(key === CIMA){
navio.y -= velocidade
}
if(key === BAIXO){
navio.y += velocidade
}
}
var CIMA = 87, BAIXO = 83, ESQUERDA = 65, DIREITA = 68;
var velocidade = 20;
// inicializa o jogo
main();
</script>
In case you would need to change the fontFamily by applying style directly to the element: The same way you have already applied the other Styles: https://www.w3schools.com/jsref/prop_style_fontfamily.asp
– John Covv