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I have the following situation: a class Matriz
implemented as follows:
Header:
#ifndef MATRIZ_H
#define MATRIZ_H
class Matriz
{
public:
Matriz(unsigned int nL, unsigned int nC);
~Matriz();
Matriz& operator+=(const Matriz &ptr);
const Matriz operator+(const Matriz &ptr) const;
Matriz* subtracaoMatriz(Matriz *m);
Matriz* multiplicacaoMatriz(Matriz *m);
void inserirMatriz();
void imprimirMatriz();
int verificaOperacao(const Matriz& ptr);
Matriz& operator-=(const Matriz &ptr);
const Matriz operator-(const Matriz &ptr) const;
const Matriz operator*(const Matriz &ptr) const;
protected:
private:
unsigned int nLinhas;
unsigned int nColunas;
int** matrix;
int verificaOperacao(Matriz *m); //0 -> não da para fazer operação; 1 -> OK para multi; 2 -> OK para soma;
};
Implementation:
#include "Matriz.h"
#include <iostream>
using namespace std;
Matriz::Matriz(unsigned int nL, unsigned int nC)
{
this->nLinhas = nL;
this->nColunas = nC;
this->matrix = new int*[nLinhas];
for (unsigned int i = 0; i < nLinhas; ++i)
this->matrix[i] = new int[nColunas];
for(unsigned int i = 0; i < nLinhas; i++)
for(unsigned int j = 0; j < nColunas; j++)
this->matrix[i][j] = 0;
}
Matriz::~Matriz()
{
//dtor
}
int Matriz::verificaOperacao(Matriz *m)
{
if((this->nLinhas == m->nLinhas) && (this->nColunas == m->nColunas))
return 2;
else if(this->nColunas == m->nLinhas)
return 1;
else
return 0;
}
int Matriz::verificaOperacao(const Matriz& ptr)
{
if((this->nLinhas == ptr.nLinhas) && (this->nColunas == ptr.nColunas))
return 2;
else if(this->nColunas == ptr.nLinhas)
return 1;
else
return 0;
}
Matriz& Matriz::operator+=(const Matriz &ptr) {
if(this->verificaOperacao(ptr) == 2)
{
for(unsigned int i = 0; i < this->nLinhas; i++)
for(unsigned int j = 0; j < this->nColunas; j++)
this->matrix[i][j] = this->matrix[i][j] + ptr.matrix[i][j];
return *this;
}
else
return *this;
}
const Matriz Matriz::operator+(const Matriz &ptr) const {
Matriz resultado = *this;
resultado += ptr;
return resultado;
}
Matriz& Matriz::operator-=(const Matriz &ptr) {
if(this->verificaOperacao(ptr) == 2)
{
for(unsigned int i = 0; i < this->nLinhas; i++)
for(unsigned int j = 0; j < this->nColunas; j++)
this->matrix[i][j] = this->matrix[i][j] - ptr.matrix[i][j];
return *this;
}
else
return *this;
}
const Matriz Matriz::operator-(const Matriz &ptr) const {
Matriz resultado = *this;
resultado -= ptr;
return resultado;
}
const Matriz Matriz::operator*(const Matriz &ptr) const {
Matriz *resultado = new Matriz(this->nLinhas, ptr.nColunas);
for(unsigned i = 0; i < this->nLinhas; i++)
{
for(unsigned j = 0; j < ptr.nColunas; j++)
for(unsigned int aux = 0; aux < ptr.nColunas; aux++)
resultado->matrix[i][j] += this->matrix[i][aux] * ptr.matrix[aux][j];
}
return *resultado;
}
void Matriz::inserirMatriz()
{
for(unsigned int i = 0; i < this->nLinhas; i++)
for(unsigned int j = 0; j < this->nColunas; j++)
cin >> this->matrix[i][j];
}
void Matriz::imprimirMatriz()
{
for(unsigned int i = 0; i < this->nLinhas; i++) {
for(unsigned int j = 0; j < this->nColunas; j++)
cout << this->matrix[i][j] << "\t";
cout << endl;
}
}
The problem is that in order for the copy to work properly, it is necessary to use a copy constructor. How to implement this constructor to Matriz
?
Main:
#include <iostream>
#include "Matriz.h"
using namespace std;
int main()
{
Matriz *m1 = new Matriz(2, 2);
Matriz *m2 = new Matriz(2, 2);
m1->inserirMatriz();
m2->inserirMatriz();
cout << "Matriz 1:" << endl;
m1->imprimirMatriz();
cout << "Matriz 2:" << endl;
m2->imprimirMatriz();
Matriz m3 = *m1 + *m2;
cout << "A soma é: " << endl;
m3.imprimirMatriz();
cout << "A subtração é: " << endl;
Matriz m4 = *m1 - *m2;
m4.imprimirMatriz();
cout << "A multiplicação é: " << endl;
Matriz m5 = *m1 * *m2;
m5.imprimirMatriz();
///AQUI OCORRE O PROBLEMA
m2 = m1;
cout << "m2 = m1" << endl;
m2->imprimirMatriz();
cout << "*m1 += *m2" << endl;
*m1 += *m2;
m2->imprimirMatriz();
delete m1;
delete m2;
return 0;
}