4
I am creating a 'game' in which it is necessary for the user to choose an interval, and in this interval, he chooses how many random numbers he wants to generate. However, in the random numbers generated, there can be no repetitions, for example:
Range 1 to 10, show 10 random numbers in this range.
There can be two numbers 8 etc, but I do not know how to put not to repeat them. Follow the code:
printf("GERADOR DE N NÚMEROS ALEATÓRIOS\n");
printf("Digite o número máximo do intervalo: ");
scanf("%d", &intervalo); //Lê o intervalo máximo proposto pelo usuário.
printf("Intervalo proposto: [1 a %d]\n\n", intervalo); //Mostra na tela o intervalo proposto pelo usuário.
printf("Digite quantos números aleatórios e diferentes deseja gerar: ");
srand(time(NULL)); //Complementa o comando rand. Toda vez que executar o programa, os números gerados não estejam na mesma sequência que anteriormente.
scanf("%d", &n); //Lê a quantidade de números que serão mostrados na tela
for(i=1; i<=n; i++) // Coemça o intervalo em i, e mostra a quantidade de números até chegar em "n" que representa o intervalo proposto pelo usuário.
printf("%dº número: %d\n",i, 1+(rand()%intervalo)); //Aqui é onde é imprimido na tela o número aleatório gerado, entretanto, ele precisa ser diferente do número anterior gerado.
system("PAUSE");
return 0;
}
I’m not sure I understand this, but you could store these numbers in an array and then check if the number already exists in the array. If it exists, manage another...
– Avelino
Felipe, is your problem solved? You didn’t get to accept the answer or give any feedback.
– Anthony Accioly