-3
I wanted to create a very simple game in which consists of pressing a button, after that the program would give two random numbers and the life of each character would fall according to this number, but whenever I press the button again life resets and stays in this infinite loop.
public class MainActivity extends AppCompatActivity {
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);
}
public void batalha(View view){
//Criando variaveis e colocando valor nelas
//Vinculação dos objetos
TextView paladino = findViewById(R.id.txthppaladino);
TextView quimera = findViewById(R.id.txthpquimera);
int hppaladino, hpquimera;
hppaladino = 200;
hpquimera = 200;
int danopaladino = new Random().nextInt(50);
int danoquimera = new Random().nextInt(50);
hppaladino = hppaladino - danoquimera;
hpquimera = hpquimera - danopaladino;
//Criando um AlertDialog
AlertDialog.Builder dano = new AlertDialog.Builder(MainActivity.this);
//Alterar titulo
dano.setTitle("Dano");
//Alterar mensagem
dano.setMessage("Dano do Paladinho foi " +danopaladino+" e o Dano da Quimera foi " +danoquimera);
//Alterar mensagem da caixa
dano.setNeutralButton("Fechar", null);
//Mostrando o Alert Dialog
dano.show();
paladino.setText("HP Paladino = " +hppaladino);
quimera.setText("HP Quimera = " +hpquimera);
if (hppaladino <=0 && hpquimera >=0){
AlertDialog.Builder vitoria1 = new AlertDialog.Builder(MainActivity.this);
//Alterar titulo
dano.setTitle("Parabéns");
//Alterar mensagem
dano.setMessage("Vitória da Quimera =D");
//Alterar mensagem da caixa
dano.setNeutralButton("Fechar", null);
//Mostrando o Alert Dialog
dano.show();
}
if (hppaladino >= 0 && hpquimera <=0){
AlertDialog.Builder vitoria1 = new AlertDialog.Builder(MainActivity.this);
//Alterar titulo
dano.setTitle("Parabéns");
//Alterar mensagem
dano.setMessage("Vitória do Paladino =D");
//Alterar mensagem da caixa
dano.setNeutralButton("Fechar", null);
//Mostrando o Alert Dialog
dano.show();
}
if (hppaladino <= 0 && hpquimera <= 0){
AlertDialog.Builder vitoria1 = new AlertDialog.Builder(MainActivity.this);
//Alterar titulo
dano.setTitle("Triste");
//Alterar mensagem
dano.setMessage("Ocorreu um empate ;-;");
//Alterar mensagem da caixa
dano.setNeutralButton("Fechar", null);
//Mostrando o Alert Dialog
dano.show();
}
}